Fixa träffar!

• Fixa träffar!

FIXA FÖRÄLDRATRÄFFAR!

Vill du bjuda in föräldrar hem till dig eller träffas ute och prata om era barn? Det finns många sätt att anordna föräldraträffar.

Föräldrafika

Hör av dig till oss så kan du bli en del av vår föräldrastödjande verksamhet som kontaktförälder. Du kan då ordna fikastunder på din lokala neoavdelning där du kan lyssna och vara ett stöd till inneliggande föräldrar. Många föräldrar berättar att det varit väldigt värdefullt för dem att få träffa någon som gått igenom samma ska som de själva under tiden de legat inne på sjukhuset. Maila: kontaktforalder@prematurforbundet.se

Ryggsäcksträffar

Det har handlar inte om fjällvandring som det kanske låter utan om att ordna träffar för de föräldrar som kommit hem. En slags spontan föräldragrupp. Ni kan göra allt från att ta promenader, fika, ha pubkvällar, äta middagar ute tillsammans eller bara ses hemma hos någon. Kontakta oss för att bli kontaktperson på din ort så får du kontakt med fler föräldrar! Maila: kansliet@prematurforbundet.se