Nu söker vi nya hjältar!

• Nu söker vi nya hjältar!

I samband med årsstämman 22/4 2018 söker Svenska Prematurförbundet en ordförande samt fyra ledamöter.

Om du är intresserad eller känner till någon som du tror skulle passa - tveka inte att höra av dig till valberedning@prematurforbundet.se så hjälper de dig vidare. Glöm inte att även killar är välkomna!

Som ledamot deltar du i förbundsstyrelsens arbete med ca ett möte/månad plus en arbetshelg. Antingen har du ett förtroendeuppdrag eller så är du ledamot där du kan ta på dig mindre projekt och uppgifter. Vi behöver vi dig som är engagerad i de för tidigt födda barnens frågor, antingen via en lokalförening, sociala medier eller andra initiativ.

Vi tror att du:

• har idéer och tankar som du vill förverkliga och att du mår bra av att känna att du gör skillnad.
  • är driven och tror på att världen verkligen kan förändras när du omsätter dina visioner i handling.
  • håller med om att vägen till framgång inte är någon slump, att den är kantad av både uppgifter som är roliga men också ibland av saker som bara måste bli gjorda.
  • att du tycker om att vara en del av något större och att du unnar dig att glädjas åt dina framgångar tillsammans med andra!

Arbetsbeskrivning Ledamot SPF Rev 2018-2

Som ordförande leder du vår organisation och är ytterst ansvarig för att arbetet, inte bara fortlöpter men också utvecklas. Du är i många sammanhang vårt ansikte utåt. Arbetstidens omfattning kommer mycket styras av dig själv men ett sannolikt minimum är ca 8 timmat per vecka. Vi behöver vi dig som har egna erfarenheter av för tidig födsel. Bred erfarenhet av vårdpolitik samt patientarbete är meriterande.

Vi tror att du:

• tycker om att vara en central person i samarbete med olika organisationer och att du kan föra dig i offentliga sammanhang.
  • har stor förmåga att inspirera och omsätta dina visioner i tal och skrift och att du har en vass penna.
  • har varit delaktig i påverkansarbete tidigare och att du har goda referenser i att leda olika grupper av människor.
  • är starkt lösningsorienterad och pragmatisk men också noggrann och beslutskompetent.

Arbetsbeskrivningen för ordförande är lång men läggs upp inom kort :-)

I båda rollerna ovan söker både dig som bubblar av idéer men också dig som är eftertänksam och som klarar av att avsluta det som påbörjats.

Framförallt söker vi dig som tror att världen blir bättre av att skapa kreativa idéer, prata och ha trevligt men som också håller med om att världen inte kan förändras om vi inte skickar det där mailet, trycker på ENTER eller plockar upp telefonen och ringer samtalet vi lovat att ringa!

Du får ta del av en otroligt inspirerande gäng och en värld där du kan få användning för all din kunskap!

Tveka inte - sök!