Prematurföreningen Väst

• Prematurföreningen Väst

sv_prem_logo_vast

Väst

Välkomna till Prematurföreningen Väst. Föreningen startades 2000 och har som syfte att skapa ett bra omhändertagande av föräldrar till för tidigt födda barn. Dessutom vill föreningen stödja utbildning, forskning och intiativ som syftar just kring att ta om hand och hjälpa föräldrar som får barn för tidigt.

Föreningarnas viktigaste uppgift är att hjälpa och stödja familjer som fått för tidigt födda barn. Detta gör vi framförallt genom att erbjuda personlig kontakt genom våra fikor på 309 på Östra sjukhuset, tisdagar jämna veckor kl 18.00.

Vill du bli medlem eller stödja oss på annat sätt- kan du göra det direkt här på hemsidan genom att klicka på knappen Stöd oss/bli medlem.

Välkomna!

Sommar-picknick 11 juni kl 14.00!

Snart är det äntligen dags för vår härliga sommar picknick igen! Lördagen den 11 juni träffas vi i Trädgårdsföreningen, vid lekplatsen, kl 14.00. Ta med egen picknickkorg och ett glatt humör så ses vi! Välkomna och hoppas på fint väder!

Sommarpicknick 13 juni

Lördagen den 13 juni är det dags för vår årliga sommarpicknick i Trädgårdföreningen,Göteborg. Vi träffas klockan 11.00 vid lekplatsen. Ta med picknickkorg och ett glatt humör :) Vi ses! Hälsningar Prematurföreningen Väst

Familjeaktivitet/Årsmöte

Prematurföreningen Väst bjuder in till årsmöte söndagen den 22 mars kl.12.00. I år är hela familjen välkommen på vårt årsmöte utomhus i Skatås. Vi bjuder på korv med bröd som vi grillar tillsammans. Festis finns till barnen. Har vi tur har påskharen varit ute i skogen och gömt påskägg till alla

Snart är det jul…..

Snart är det jul… Vi i Prematurföreningen Väst julfikar på Östra Sjukhuset avd 316 och på Mölndals sjukhus avd 210. Vi vill också passa på att önska våra medlemmar en riktigt God jul och ett Gott nytt år. /Prematurföreningens styrelse

Glöm inte att anmäla er till ”Hur en liten röst får stort gehör”!

Nu på måndag 17 November är det dags för våra stora seminarier i Stockholm och Göteborg "Hur en liten röst får stort gehör" tillsammans med Lilla Barnets Fond Det finns fortfarande platser kvar, men glöm inte att anmäla er för att försäkra er om att ni får plats. Vi tar emot anmälningar

Belysningsprojekt

Vi i Prematurföreningen Väst kan stolt meddela att Hotel Mölndals bro i Mölndal kommer att lysa i lila färg den 17 november för att hjälpa Svenska Prematurförbundet att höja medvetenheten om för tidig födsel och uppmärksamma den kris för familj och anhöriga som en prematurfödsel bär med sig. http://www.hotelmolndalsbro.se/

Inbjudan till ”Hur en liten röst får stort gehör” 17/11

Hej! Nu är det äntligen dags för Världsprematurdagen 2014! I år blir den större än någonsin med två stora seminarier i Stockholm och Göteborg och två seminarier i Umeå och Helsingborg! (inbjudan till de två mindre seminarierna kommer snart och läggs upp på respektive hemsida) Inbjudan Världsprematurdagen 2014 "Vart tionde barn som föds

Föräldrafika i Väst

Avd 309 och 316 Östra sjukhuset

Vi besöker avdelning 309 tisdagar kl 18.00 jämna veckor.

Föräldrar som ligger inne eller har sina barn inskrivna på avdelning 309 eller 316 är välkomna - stäm av med personalen först bara.

För dig som skall hålla fika: Om du ev behöver byta tid hittar du kontakuppgifter till alla på Fikalistan, tänk bara på att vara ute i god tid för att lättast kunna byta med någon annan.

Author:

The author didnt add any Information to his profile yet