Produkter Sthlm

Produkter från Prematurföreningen Stockholm

Här visas produkterna vi i Prematurföreningen Stockholm säljer. Beställ genom att maila; produkter@prematur.nu, märk mailet med "Beställning". Nedan finns en mall för dig som vill kopiera in i mailet för att underlätta beställningen.

Prematurbandet

I Sverige föds cirka 6500 barn för tidigt varje år. Var med och visa ditt stöd, och öka medvetenheten genom att bära prematurbandet. Bandet är i metall, och fästs som pins.

Pris: -
Beroende på leveranssätt, kan frakt tillkomma. Fraktkostnaden för 1-3 Prematurband kostar för tillfället 15kr. Beställ genom att maila till produkter@prematur.nu
OBS. Prematurbandet är tillfälligt slut, du kan fortfarande skicka in en beställning men det dröjer en tid innan vi har nya prematurband i lager. Om du gör en beställning så kontaktar dig när vi har mer information. Datum för leverans är ännu ej fastställt. (2017-11-16)

Preemies at birth • Heroes Forever!

Ett lila armband med texten "Preemies at birth, Heroes Forever" i silikon/gummi.

Pris: 30kr
Beställ genom att maila till produkter@prematur.nu

Bok - Du är inte ensam...

En bok skriven av föräldrar som själva fött barn för tidigt.

Utdrag av baksidan;
"Att få ett barn är en av livets största händelse. Men för de som fått barn för tidigt blandas lyckan ofta med oro och osäkerhet. I vanliga fall vänder man sig framför allt till sina vänner och anhöriga när man har det svårt, men att få ett barn för tidigt är så pass ovanligt att de sällan har egna erfarenheter och kan därmed inte alltid visa den förståelse som behövs. Att få dela sina upplevelser med andra föräldrar som varit i liknande situation kan många gånger vara värdefullt."

Pris: 80kr

Bok - Tommy Tumme

En rikligt illustrerad bok, som med fördel kan användas som en första presentation av neonataltiden och göra det hela lite begripligare för de för tidigt födda barnen när de blivit lite äldre.

Pris: 50kr

Bokpaket 1

Bokpaket innehåller: 1 st "Tommy tumme", samt 1 st "Du är inte ensam..."

Pris: 100kr
Priset gäller vid beställning av båda böckerna vid samma tillfälle.

Donation

Varje år skänker vi filtar till alla barn som vårdas på neo i stockholm under världsprematurdagen. Tidigare syddes mössor, men för att inkludera alla barn har vi övergått till filtar. För dig som vill skänka en slant till detta projekt så skickar vi ut en liten symbolisk gåva i form av en av de mössor vi har kvar. Antalet är begränsat.

Vi ger även julklappar till alla barnen som vårdas på neo under jul, och om du önskar bidra specifikt till inköpet av mjuka kompisar så gör vi gärna ett gåvobevis till dig, eller någon du håller kär. Den skickas i pdf fil om annat inte avtalas. Perfekt julklapp till den som redan har allt!

Gåvobevis kan även anpassas till födelsedagar, fars och mors dag med mera efter ditt önskemål.
Maila produkter@prematur.nu för att få all information.

BeställningsInformation

För att beställa så behöver vi veta vilka produkter, och hur många av dem ni vill köpa. Vi behöver även en fullständig adress till den som beställer i formen;
Förnamn Efternamn
Adress
Postnummer Ort

Beställ genom att maila produkter@prematur.nu, märk mailet med beställning.

Betalning av beställning

Vi tar endast emot förskottsbetalning vid alla köp som inte sker vid föreningens aktiviteter och styrelsemöten. När vi har fullständiga uppgifter (vad du vill köpa, antal och adress) så skickar vi ut all information du behöver för att betala din beställning i en pdf-fil. Föreningens bankkontot stäms av 2 gånger i veckan och ditt paket skickas när vi ser att betalningen är genomförd.

Mall för beställning

Produkter,
Prematurband:
Armband:
Bokpaket 1:
 Bok, Tommy Tumme:
 Bok, Du är inte ensam..:

Beställt av,
Förnamn Efternamn
Adress
Postnummer Ort

Följ oss på Social media