Prematurföreningen Västerbotten

• Prematurföreningen Västerbotten

sv_prem_logo_vasterbotten

Välkomna till Prematurföreningen Västerbottens hemsida. Här kan du hitta information om våra lokala aktiviteter och läsa om oss. Vi är ett glatt gäng som brinner för de för tidigt födda barnens rättigheter och för att deras familjer ska må bra. Vill du hjälpa till eller bara komma på våra evenemang, maila till Ordförande Agnes Nutti på prematurvasterbotten@gmail.com

Världsprematurdagen 2018

Här kan du läsa mer om världsprematurdagen 2018! Stockholm "Minst i klassen" - hur hjälper vi de för tidigt födda barnen i skolan? För första gången hålls ett seminarium i Sverige om de för tidigt födda barnen i skolan. Det finns stora skillnader i det pedagogiska omhändertagandet för dessa barn trots att utbildning

Titta på Världsprematurdagen 2015!

Titta på seminariet från världsprematurdagen 2015 (här) öppnas i nytt fönster. Temat för årets seminarium "Liten blir stor - behovet av en nationell strategi för de för tidigt födda barnen" Föreläsningar 15.30 Välkommen Karl Rombo, ordförande Svenska Prematurförbundet Eva Berggren Broström, ordförande Lilla barnets fond 15.35 Svensk neonatalvård – idag och i framtiden Björn Westrup, neonatolog och över- läkare på Karolinska-Danderyd.

Glöm inte att anmäla er till ”Hur en liten röst får stort gehör”!

Nu på måndag 17 November är det dags för våra stora seminarier i Stockholm och Göteborg "Hur en liten röst får stort gehör" tillsammans med Lilla Barnets Fond Det finns fortfarande platser kvar, men glöm inte att anmäla er för att försäkra er om att ni får plats. Vi tar emot anmälningar

Inbjudan till ”Hur en liten röst får stort gehör” 17/11

Hej! Nu är det äntligen dags för Världsprematurdagen 2014! I år blir den större än någonsin med två stora seminarier i Stockholm och Göteborg och två seminarier i Umeå och Helsingborg! (inbjudan till de två mindre seminarierna kommer snart och läggs upp på respektive hemsida) Inbjudan Världsprematurdagen 2014 "Vart tionde barn som föds