Prematurföreningen Väst

• Prematurföreningen Väst

sv_prem_logo_vast

Väst

Välkomna till Prematurföreningen Väst. Föreningen startades 2000 och har som syfte att skapa ett bra omhändertagande av föräldrar till för tidigt födda barn. Dessutom vill föreningen stödja utbildning, forskning och intiativ som syftar just kring att ta om hand och hjälpa föräldrar som får barn för tidigt.

Föreningarnas viktigaste uppgift är att hjälpa och stödja familjer som fått för tidigt födda barn. Detta gör vi framförallt genom att erbjuda personlig kontakt genom våra fikor på 309 på Östra sjukhuset, tisdagar jämna veckor kl 18.00.

Vill du bli medlem eller stödja oss på annat sätt- kan du göra det direkt här på hemsidan genom att klicka på knappen Stöd oss/bli medlem.

Välkomna!

Årsmöte 2021 | Väst

Årsmöte Prematurföreningen Väst!   Vi välkomnar alla våra medlemmar på årsmöte: Onsdag 31 mars kl 20.30 – digitalt även i år. Länk till inbjudan fås via mail när man anmält sig.   Vi behöver verkligen bli fler, hör av dig om du är intresserad! Dagordning och verksamhetsberättelse fås när man anmäler sig.   Anmäl er via mail eller

IMG_3863-small

Prematurmingel

OBS! Pga. dåligt väder flyttas minglet till Ugglans BVC, Fredriksdal, Mölndalsvägen 77. Den 20 juni 16:00-19:00 minglar vi och leker i Trädgårdsföreningen tillsammans med andra "prematurfamiljer", samt Jenny från Lillugglan BVC och Prematurföreningen Väst. Medtag egen fika. Vid dåligt väder flyttas minglet till Ugglans BVC, Fredriksdal, så håll utkik på vår hemsida och Facebook. För

Årsmöte Prematurföreningen Väst!

Årsmöte Prematurföreningen Väst!   Vi välkomnar alla våra medlemmar på årsmöte: Tisdag 17 april kl 18.00 i konferensrummet på plan 6, KK-huset, Östra sjukhuset   Vi går igenom året och blickar framåt – vad vill vi göra, vad hinner vi med och vad vill vi påverka?! Dagordning och verksamhetsberättelse kommer att finnas på vår Facebook sida.

Sommar-picknick 11 juni kl 14.00!

Snart är det äntligen dags för vår härliga sommar picknick igen! Lördagen den 11 juni träffas vi i Trädgårdsföreningen, vid lekplatsen, kl 14.00. Ta med egen picknickkorg och ett glatt humör så ses vi! Välkomna och hoppas på fint väder!

Sommarpicknick 13 juni

Lördagen den 13 juni är det dags för vår årliga sommarpicknick i Trädgårdföreningen,Göteborg. Vi träffas klockan 11.00 vid lekplatsen. Ta med picknickkorg och ett glatt humör :) Vi ses! Hälsningar Prematurföreningen Väst

Familjeaktivitet/Årsmöte

Prematurföreningen Väst bjuder in till årsmöte söndagen den 22 mars kl.12.00. I år är hela familjen välkommen på vårt årsmöte utomhus i Skatås. Vi bjuder på korv med bröd som vi grillar tillsammans. Festis finns till barnen. Har vi tur har påskharen varit ute i skogen och gömt påskägg till alla

Snart är det jul…..

Snart är det jul… Vi i Prematurföreningen Väst julfikar på Östra Sjukhuset avd 316 och på Mölndals sjukhus avd 210. Vi vill också passa på att önska våra medlemmar en riktigt God jul och ett Gott nytt år. /Prematurföreningens styrelse

Föräldrafika i Väst

Avd 309 och 316 Östra sjukhuset

I dessa Covid-19 tider når ni oss istället digitalt - hitta oss på Facebook; Prematurföreningen väst och skicka ett meddelande så hörs vi!

Vi besöker avdelning 309 tisdagar kl 18.00 jämna veckor.

Föräldrar som ligger inne eller har sina barn inskrivna på avdelning 309 eller 316 är välkomna - stäm av med personalen först bara.

För dig som skall hålla fika: Om du ev behöver byta tid hittar du kontakuppgifter till alla på Fikalistan, tänk bara på att vara ute i god tid för att lättast kunna byta med någon annan.

Author:

The author didnt add any Information to his profile yet