Redo för att bli Ledamot/Suppleant? | Prematurföreningen Stockholm

Uppdrag
Perfekt för dig som vill starta med ett viktigt uppdrag som ger dig möjlighet att göra lite av allt, men inte känner dig riktigt redo för huvudansvar inom administration, ekonomi eller det löpande arbetet. Vad som behöver göras för tillfället, dina egna styrkor och hjärtefrågor inom prematuritet är det som kommer styra uppdraget.

Krav/kunskap
Det absolut viktigaste för denna roll är att du är engagerad, sugen på en variation av uppgifter och att lära dig mer om verksamheten. Det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att genomföra dina uppgifter och hålla tidsplaner. Dina främsta verktyg för kommunikation kommer vara mail och skype. Tidigare erfarenheter av ideellt styrelsearbete är en fördel, men inget krav.

Suppleant
Supersugen men inte riktigt redo för ett uppdrag som ledamot? Ta del av och lär om allt, men inneha rösträtt först när du agerar ersättare då någon ordinarie ledamot ej kan delta.

Tid
Styrelsen har ett möte/månad (med sommaruppehåll) vilket tar ca en timme. Styrelsemöten sker både via skype och som fysiska träffar. Utöver detta tillkommer tid för förberedelser, genomförande och efterarbete vid olika arrangemang.

Hur går jag tillväga?
Vi behöver din nominering senast 24 februari 2017, din nominering bör innehålla;

Ditt namn, kontaktuppgifter, vilket uppdrag du är intresserad av samt en beskrivning om dig själv som ger den som aldrig träffat dig en tydlig bild. Vi vill gärna även veta om tidigare erfarenheter och övrigt som kan vara bra att veta. Exempelvis kunskaper, ambitioner och hjärteämnen.

För att bli en del av föreningens styrelse eller förtroendevalda behöver du även vara familje/patientmedlem innan 17 mars 2016 (gäller ej redovisningsansvarig) och ha varit hemma från neotalavdelning minst ett år.

Skicka frågor, funderingar och din nominering till Jeanette Wåhslén, sammankallande i valberedningen, per mail (jeanette@spettan.se)

/Valberedningen

Läs mer om uppdragen du kan kandidera till nedan, länkar öppnas i nytt fönster.
Kassör: här
Valberedning och Redovisningsansvarig: här