Stöd oss/Bli medlem

• Stöd oss/Bli medlem

Bli medlem. Vi behöver dig!

Ju fler vi är desto starkare blir vi. Ge de för tidigt födda barnen ditt stöd genom att bli medlem i någon av våra lokalföreningar.

Med många medlemmar kan vi påverka mer och åstadkomma mer. Du kan bli medlem genom att skicka ett sms någon av följande texter till 72456:

Patientmedlemskap (för hushåll med en eller flera prematurer):
PREMATUR(mellanslag)BARN (mellanslag)pers nr

Stödmedlemskap (mor- och farföräldrar, andra anhöriga, vänner, sjukvårdspersonal och alla andra):
PREMATUR(mellanslag)STÖD(mellanslag)pers nr

Du kan också klicka på den gröna knappen för att komma till ett formulär där du skickar in din medlemsansökan.

Bli medlem här

Vi välkomnar föräldrar, anhöriga, sjuksköterskor, barnmorskor, barnsköterskor, undersköterskor, psykologer, kuratorer, bvc-sköterskor, läkare, lärare, forskare, politiker och alla andra som är intresserade av våra frågor att bli medlemmar i en av våra lokalföreningar.

Du kan även ge ett bidrag via sms.
Sms:a PREMATURFEMTI till 72456 för att skänka 50 kr.
Sms:a PREMATURHUNDRA till 72456 för att skänka 100 kr.

Om du vill skänka en annan summa är du välkommen att sätta in pengar på vårt konto.
Bankgiro: 502-1514
Om du vill ha ett gåvobevis/dopbevis skicka namn och adress samt verifikation på insättningen till kansliet@prematurforbundet.se

Så här blir du medlem

Du är viktig för oss. Och för de prematurfödda barnen och deras familjer.

Bli medlem du också

Stöd vår verksamhet och gör de för tidigt födda barnens röst starkare genom att bli medlem i någon av våra lokalföreningar. Som medlem stöttar du arbetet kring frågor som rör de för tidigt födda barnens situation.

Lokalföreningar

Välj själv vilken av föreningarna du vill bli medlem i. Det mest naturliga är att välja den förening som ligger på den ort eller nära den ort där du bor. Som du ser i anmälningsformuläret är det olika avgifter till olika föreningar. Det beror främst på ortens storlek då det påverkar vilket upptagningsområde föreningen ska erbjuda täckning för - finns det endast ett sjukhus med neonatalavdelning eller finns det flera sjukhus med flera avdelningar?

Tidningen Kontakt och inbjudningar

Som medlem får du vår medlemstidning Kontakt hem i brevlådan i vilken du kan läsa föräldraberättelser, faktaartiklar om t ex aktuell forskning och nya metoder att vårda samt andra artiklar som berör för tidigt födda och deras familjer. Tidningen utkommer med 3-4 nummer per år. Som medlem får du också inbjudningar till våra olika evenemang i din lokalförening - som till exempel picknick, föreläsningar, julgransplundring och kuvösträff. Du träffar där andra familjer med liknande upplevelser och kan knyta nya kontakter.

Aktivera dig

Som medlem är du självklart varmt välkommen att aktivera dig i lokalverksamheten. Ju fler vi är desto mer kan vi åstadkomma. Ett sätt kan vara att komma på ett styrelsemöte, ett annat att hjälpa till med att förbereda inför evenemang.

Alla är välkomna

Du måste inte vara förälder till prematurfött barn för att vara medlem. Du kan vara medlem för att du är anhörig, för att du arbetar med prematurfödda barn, för att du tycker de frågor vi driver är viktiga och intressanta eller helt enkelt för att du vill stödja oss. Ju fler vi är desto starkare blir vi.

Stöd oss

Du kan även  stödja Svenska Prematurförbundet utan att bli medlem. Använd något av alternativen nedan för att skänka ett bidrag och hjälpa oss i vårt arbete för de för tidigt födda barnen.
Sms:a PREMATURFEMTI till 72456 för att skänka 50 kr.
Sms:a PREMATURHUNDRA till 72456 för att skänka 100 kr.

Vill du nå våra medlemmar och läsare?

Ett sätt att nå våra medlemmar och läsare är att annonsera i medlemstidningen Kontakt. För detaljer och frågor kontakta kansliet(at)prematurforbundet.se