Styrelsen är under återuppbyggnad.

Är du intresserad av att vara med i styrelsen eller vara med och hålla i våra Föräldrarfikor  – eller har någon annan idé om hur du vill engagera dig – hör av dig till oss!

Kontaktperson Ordförande Josefin Brink Wenzel 073-628 87 12
vast@prematurforbundet.se

Presentationer av oss i styrelsen

Vi har alla gått igenom olika resor, här kan du läsa lite om var och en av oss.

Josefin Brink Wenzel, ordförande:
Jag och min man Johan bor i Tuve med våra två tjejer Wilma och Clara. Wilma föddes i februari 2011, i vecka 29+2 på grund av att jag fick havandeskapsförgiftning. Vi hann vara inne på Östra Sjukhuset i tre dygn innan de plockade ut henne en fredag kväll, 1160 g och 39 cm lång. Vi var kvar på Östra i 10 dagar och sedan 4 veckor till på Mölndals sjukhus innan vi fick med oss Wilma hem med hemsjukvård i ett par veckor. Redan från början har hon mått relativt bra och nu är hon en underbar 7-åring med massor av energi och väldigt mycket egen vilja! Lillasyster Clara är född i februari 2014 – fullgången efter en graviditet med högt blodtryck och mycket soffläge. Hon är, nästan jämt, en helt fantastiskt glad liten solstråle som är måna om allt och alla. Den egna viljan har gått i arv även till henne :)
Jag har engagerat mig i föreningen för att det är skönt att ha andra som har gått igenom samma sak som vi har, och för att kunna vara ett stöd för andra i samma situation. På köpet har jag fått ett gäng med härliga vänner och många roliga och uppskattade äventyr med andra goa familjer!