Parents of Preemies day 2018!

Hej alla prematurföräldrar!
Idag är det er alldeles egna dag 💜 Den första söndagen i maj är det Parents of Preemies Day, och runt om i världen lyfts allt det prematurföräldrarna är med om, styrkan och kraften det innebär.

Vi uppmärksammar denna dag för första gången i år, och börjar på neo. En gåva till föräldrarna i form av ett bokpaket innehållande ”Du är inte ensam…” (Föräldraberättelser) och ”Tommy Tumme” (Barnbok). Vi passar även på och bjuder på lite fika, som kommer finnas i föräldrakök/dagrum under dagen. För er vars barn vårdas på Danderyds neo så håller vi fika ikväll mellan 18:30-20:00, kan du inte komma så hittar du fika i köket på plan 5 imorgon 🌸

Detta är möjligt tack vare våra fina medlemmar, och frivilliginsatser. Vill du göra en punktinsats och ingå i en arbetsgrupp ? Skicka ett mail till oss (info@prematur.nu) Du avgör själv vad, hur mycket och ofta du engagerar dig. Lekledare, ta med en fotboll till picknicken, packa gåvor, baka osv.

Hoppas alla har en fin prematurförälderdag!

Bokpaket som delades ut till föräldrarna på neo i Stockholm i samband med att Prematurföreningen Stockholm uppmärksammade Parents of preemies day 2018.
I samband med Prematurförälderdagen bjöd föreningen även på fika på neo-avdelningarna i Stockholm.

Publicerat

i