Välkomna till Prematurföreningen Väst. Föreningen startades 2000 och har som syfte att skapa ett bra omhändertagande av föräldrar till för tidigt födda barn. Föreningen tillhör även riksförbundet Svenska Prematurförbundet. Föreningens viktigaste uppgift är att hjälpa och stödja familjer som fått för tidigt födda barn.

Tisdagar jämna veckor kl 18.00 har vi föräldrarfika på 309 på Östra sjukhuset. Även föräldrar som ligger inne med sina barn på 316 är välkomna ner- stäm av med personalen bara.

Föreningen brukar ordna en familjeaktivitet varje år. Det kan vara en sommar-picknick, någon utflykt, en föreläsning eller något annat där man har chansen att träffa andra familjer med barn som är födda för tidigt. Alla som vill stödja vår verksamhet är välkommen att bli medlem! Prematurforbundet.se – Stöd oss/bli medlem

Vill du kontakta någon av oss direkt?

Josefin Wenzel:

vast@prematurforbundet.se