Samarbetspartner/sponsor sökes! Stockholm

Hej!
Prematurföreningen Stockholm ger varje år julklappar till de barn som ligger inne på neonatalavdelningarna i Stockholm.

Vi vill att julklapparna ska ge hopp och visa att ingen familj är ensam om sin upplevelse, även om det ofta känns så inne på neonatalen. Att ett barn föds för tidigt innebär en kris för de allra flesta familjer. Ingen dag är den andra lik, och varje dag beskrivs ofta som en orolig väntan och en kamp. Julklapparna är ett sätt att visa att vi är många som tänker på de familjer som befinner sig på en neonatal avdelning under jultid.

Omkring första advent har föreningen ett uppskattat event, ”Julklappsinslagning och fika”. Det innebär att medlemmar samlas i lekterapins lokaler på Sachsska barnsjukhuset och packar in julklapparna som ska delas ut till de inneliggande barnen. Samtidigt får dessa medlemmar en möjlighet att prata med andra om sina erfarenheter. De barn (prematurfödda och deras syskon) som är med får leka med andra som delar deras erfarenheter.

Nu söker Prematurföreningen Stockholm en ny samarbetspartner för julklappsprojektet! Föreningen söker någon som vill sponsra antingen konkret med mjukisdjur eller genom ekonomiskt stöd för inköp av mjukisdjur.

Är du vår nya samarbetspartner? Vill du hjälpa oss hitta en ny samarbetspartner för leverans eller sponsra inköpet av julklappar? Eller känner du någon som vill och kan? Har du något förslag?

Hör av dig till Prematurföreningen Stockholm! Maila oss på sponsor@prematur.nu