Är du Svenska Prematurförbundets nya styrelsemedlem?

Hej!
I augusti är det dags för förbundsstämma och då söker vi dig som är taggad på att bli:

Vice ordförande
Vi tror att du älskar att vara en administrativ spindel i nätet som gillar både struktur och kommunikation. Tidigare erfarenheter från ideellt styrelsearbete är ett plus.

Sekreterare
Vi tror att ordning och reda samt all form av skrivande verkligen är din grej.

Kassör
Om ord som budget, rapporter, debet/kredit och bokföring får ditt hjärta att klappa lite extra. Har du erfarenhet av löpande bokföring och bokslut inom en ideell förening är det en stor fördel.

Ledamot
Perfekt för dig som vill starta med ett viktigt uppdrag som ger dig möjlighet att göra lite av allt, men inte känner dig riktigt redo för huvudansvar inom administration, ekonomi eller det löpande arbete.

Suppleant
Supersugen men inte riktigt redo för ett uppdrag som ledamot? Ta del av och lär om allt, men inneha rösträtt först när du agerar ersättare då någon ordinarie ledamot ej kan delta.

Mer information kommer under veckan, men om du är sugen på att kandidera redan nu, skicka din nominering till (theres_belt@msn.com) senast 5 Augusti 2016.

/Valberedningen

,