Svenska Prematurförbundet söker Kassör

Vi söker nu Dig som vill bli en del av förbundsstyrelsen, arbetsgrupperna eller fylla en plats i valberedningen. Vi behöver din ansökan! Nedan hittar du mer information om uppdraget som kassör. Kontaktuppgifter för anmälan och frågor frågor hittar du i slutet av inlägget.

Uppdrag
I uppdraget som kassör kommer du att ha huvudansvar för allt löpande arbete som berör ekonomin. Arbetet kommer innebära en del löpande bokföring (dock har vi redovisningshjälp), fakturering, registrering av donationer, hantering av medlemsavgifter samt kontinuerligt föra dialog med lokalföreningarnas kassörer och vara behjälplig när frågor uppkommer. Tillsammans med styrelsen kommer du upprätta en årsbudget, och vid behov projektbudget. Inför årsslut och årsstämma kommer du att upprätta bokslut, och ekonomihandligar tillsammans med redovisningsansvarig och revisor.

Du kommer att samarbeta med ordförande, registeransvarig och redovisningshjälp, och rapportera till styrelsen och revisor löpande. Tillsammans med styrelsen kommer du att arbeta för en transparens, öppen verksamhet och redovisning.

Krav/Kunskap
Du bör ha erfarenhet av löpande bokföring, fakturering, budget och bokslut, önskvärt är att du har erfarenhet av redovisning i ideell förening och de riktlinjer och regler som finns men det är inget krav.

Tid
Förbundet har ca ett möte/månad, samt en fysisk träff per år. Utöver detta uppskattar vi att du behöver 3-4 timmar/vecka för ditt uppdrag.

Vi behöver dig! Skriv till oss och berätta om;
Vem du är, kontaktuppgifter, vilket uppdrag du är intresserad av samt en beskrivning om dig själv som ger den som aldrig träffat dig en tydlig bild. Vi vill gärna även veta om tidigare erfarenheter och övrigt som kan vara bra att veta. Exempelvis kunskaper, ambitioner och hjärteämnen.

För att bli en del av förbundets styrelse, arbetsgrupper eller förtroendevalda behöver du även vara medlem.

Skicka frågor, funderingar och anmälan till kansliet@prematurforbundet.se

Är du intresserad av ett annat uppdrag inom förbundsstyrelsen, arbetsgrupper, valberedningen och redovisning se nedan (länkarna öppnas i nytt fönster).

Arbetsgrupper/förtroendeuppdrag (mer info)

Publicerat