Bli en del av Prematurförbundets arbetsgrupper och förtroendevalda!

Som del i en arbetsgrupp ser vi att initiativ och engagemang är nyckelegenskaper som får blomstra. Grupperna är nystartade, därför är utformningen av uppdraget preliminärt och skapas främst av -och med gruppens deltagare i samråd med förbundet. Inom arbetsgruppernas ramar är det egna ansvaret och ett konstruktivt samarbete mycket betydande delar.

Arbetsgrupp: Kommunikation och marknadsföring
Är kommunikation och marknadsföring din grej? Vi tror att du antingen har erfarenhet eller är student inom området, kan du det här med ideella verksamheter är det en fördel men inget krav.

• Bidra för att skapa uppdateringar till förbundets social media kanaler (Facebook, Twitter, Instagram) och hemsida.
• Ta fram, och skapa tryckmateriel i form av banners, roll-ups, foldrar med mera. Samt assistera vid distribution av dessa till t.ex. Neo, BVC och MVC
• Ta fram enkäter, bearbeta och analysera resultatet från dessa.
• Dokumentera, analysera och rapportera resultat från kampanjer, inlägg, artiklar m.m.

Tidsåtgång: 1-2 timmar/vecka samt möten.

Arbetsgrupp: Opinionsbildning
Vill du arbeta med att påverka, vara med och lyfta ämnen till en nationell nivå? Vågar du ställa även de obekväma frågorna, främja dialog kring det för få pratar om? Peppad på att arbeta både kort -och långsiktigt. Verka för nationella strategier och planer? Hör av dig till oss!

• Identifierar möjliga frågor och lösningar SPF kan driva i framtiden.
• Tar fram SPFs kampanjer och projekt
• Håller kontakt med PR-byråer angående projekt och kampanjer
• Arrangerar Världsprematurdagen tillsammans sponsorer och partners
• Håller kontakt med beslutsfattare, politiker, professioner samt bevakar vad som händer i omvärlden

Tidsåtgång: 1-2 timmar/vecka samt möten.

Arbetsgrupp: Tidningen Kontakt
Vill du vara med och skapa vår medlemstidning? Vi söker olika erfarenheter, kunskaper och perspektiv. Kontakta oss för mer information.

Arbetsgrupp: Register
Superorganiserad och med tidigare erfarenhet av medlemsregister,- vi kan ha uppdraget för dig!

Arbetsgrupp: Samverkan LF
Vi gör oss redo för att lära och utvecklas tillsammans. Vill du samverka med de andra lokalföreningarna, diskutera och utveckla både din egen lokalförening och förbundet? Hör av dig!

Valberedning
Valberedningen arbetar under året för att hitta rätt personer till förbundets styrelse och alla andra förtroendeuppdrag. Du bör vara nyfiken, strukturerad och våga fråga! Som valberedning sätter du dig in i förbundets arbete, och bildar dig en uppfattning om vad förbundet behöver för att fortsätta arbetet, växa och utvecklas. Vem är rätt, vad behövs för att verksamheten ska ta nästa steg ?

Vi behöver ett mail till kansliet@prematurforbundet.se

Ditt namn, kontaktuppgifter, vilket uppdrag du är intresserad av samt en beskrivning om dig själv som ger den som aldrig träffat dig en tydlig bild. Vi vill gärna även veta om tidigare erfarenheter och övrigt som kan vara bra att veta. Exempelvis kunskaper, ambitioner och hjärteämnen.

För att bli en del av förbundets styrelse, arbetsgrupper eller förtroendevalda behöver du även vara medlem.

Skicka frågor, funderingar till samma adress: kansliet@prematurforbundet.se

/ Styrelsen

Är du intresserad av ett uppdrag inom förbundsstyrelsen, se nedan (länkarna öppnas i nytt fönster).
Kassör (mer info)