Svenska Prematurförbundet söker Sekreterare

Den 21 Augusti 2016 är det dags för en extra årsstämma, och valberedningen söker nu Dig som vill bli en del av förbundsstyrelsen, arbetsgrupperna eller vill ta Dig an ett förtroendeuppdrag som revisor eller fylla en plats i valberedningen. Vi behöver Din nominering senast den 5 Augusti 2016. Nedan hittar du mer information om uppdraget som sekreterare. Kontaktuppgifter för att skicka in Din nominering eller ställa frågor hittar du i slutet av inlägget.

Uppdrag
Uppdraget som sekreterare innebär att du kommer vara delaktig i stora delar av den administrativa verksamheten. Du kommer att ansvara för och hantera majoriteten av alla skrivna handlingar, protokoll, stadgar etc, men även arbeta arbeta aktivt med kommunikation via bland annat mail och social media (Facebook, Twitter, Instagram). Samt använda verktyg för intern kommunikation och dokumentation (t.ex. Google Drive). Din roll kommer även innebära kontakt med anslutna lokalföreningar runt om i landet.

Kommunikation och dokumentation ett av nyckeluppdragen som kommer genomsyra ditt arbete. Vi tror därför att du verkligen älskar att uttrycka dig i både skrift och tal i varierande former och medier. Detta innebär att du kommer ha en viktig roll i hur förbundet, och dess verksamhet uppfattas och tolkas.

Krav/kunskap
Vi tror att du är strukturerad, har ett stort ordningssinne och älskar att skriva all form av text. Vi ser det som en fördel men inget krav om du har tidigare erfarenheter av ett uppdrag som sekreterare eller liknande. Det är även en fördel om du har erfarenhet av webb-baserade lösningar för intern kommunikation och hantering av social media plattformar. Huvudsaken är att du är driven för att lära dig nya metoder och plattformar för kommunikation och administration om du saknar tidigare erfarenhet.

Tid
Förbundet har ca ett möte/månad, samt en fysisk träff per år. Utöver detta uppskattar vi att du behöver cirka 2 timmar/vecka för ditt uppdrag.

Vi behöver din nominering senast 5 Augusti 2016, din nominering bör innehålla;
Ditt namn, kontaktuppgifter, vilket uppdrag du är intresserad av samt en beskrivning om dig själv som ger den som aldrig träffat dig en tydlig bild. Vi vill gärna även veta om tidigare erfarenheter och övrigt som kan vara bra att veta. Exempelvis kunskaper, ambitioner och hjärteämnen.

För att bli en del av förbundets styrelse, arbetsgrupper eller förtroendevalda behöver du även vara medlem innan 21 Augusti 2016 (Redovisningsansvarige/revisor behöver ej vara medlem.)

Skicka frågor, funderingar och din nominering till Theres Belt, sammankallande i valberedningen, per mail (theres_belt@msn.com)

/Valberedningen

Är du intresserad av ett annat uppdrag inom förbundsstyrelsen, arbetsgrupper, valberedningen och redovisning se nedan (länkarna öppnas i nytt fönster).
Vice Ordförande (mer info)
Kassör (mer info)
Ledamot/Suppleant (mer info)